Nelietderīgas ārējās un iekšējās saites

Sākotnēji man nebija nekādas jausmas par to, ka saišu skaits var ietekmēt bloga reitingu meklētājos. Likās tā, ka jāsablīvē pirmajā lapā pēc iespējas vairāk linku uz visurieni, tad meklētājā būs lielāks skaits ierakstu, kuri vedīs uz šo manu bloga pirmo lapu. Taču nē, izrādījās, ka ir pavisam otrādi. Labāks reitings meklētājā ir tad, ja saišu ir pavisam maz.
Google iesaka, ka galvenajā lapā vēlams būt ne vairāk par 20 ārējām saitēm uz citiem resursiem un 100 iekšējām saitēm. Pārbaudīju savus blogus ar analizatoriem un secināju, ka saišu ir par daudz. Šajā blogā bija vairāk par 100 ārējo saišu, bet citā blogā vairāk par 300 ārējo saišu. Nē, nē, man nebija nekādas saites uz kaut kaut kādām linku fermām. Man bija tikai dažas ārējās saites.
No kurienes radās tas milzīgais skaitlis? Ja uzlieku tā, ka galvenajā lapā var atrast 30 rakstus ar lapas pārtraukumu "Lasīt tālāk", tad ārējās saites ir visas sociālo tīklu pogas ar visiem Ieteikt un Twitterkopīgot. Katra poga ir ārējā saite un pārblīvēšana ar tām nelietderīgi palielina to kritisko masu. Tas uzvedināja uz pārdomām, vai vispār tās pogas ir vajadzīgas. Bez tām ļoti labi var iztikt. Ja gribas kaut ko iekopēt Feisbukā, tad var iekopēt saiti vajadzīgajā vietā un tā automātiski pārveidosies par bildi ar virsrakstu.
Turklāt sociālo tīklu pogas nelietderīgi piesārņo meklētāju, jo analizators atrada, ka ļoti "svarīgi" atlēgas vārdi manā blogā ir Twitterkopīgot, Facebook un sociālajā tīklā. Lai atbrīvotos no šīm aplamībām, atslēdzu sociālās pogas: Izkārtojums> izņēmu ķeksīti no tās vietas, kur ir runa par sociālajām pogām. Pazuda sociālo pogu attēlojums un kādas 80 nelietderīgas ārējās saites. Kā atslēgas vārdi parādījās lietderīgāki vārdi no paša bloga.
Vēl milzīgu saišu devu dod etiķetes jeb iezīmes. Sākotnēji tās ir meklētājam slēgtas, bet ja esmu atvēris tās meklētajam, tad nevajadzētu ar etiķetēm pārforsēt. Katra etiķete ir saite. Viena daļa analizatoru apgalvo, ka tās ir ārējās saites, kas ved uz Google resursiem, citi, ka iekšējās. Etiķetēs ir vēlams iekļaut tikai nozīmīgus atslēgas vārdus. Tās vēlams izmantot navigācijai uz kādu specifisku vietu, bet ne tāpat vien. Labākai saišu organizācijai vēlams izveidot vairākus sīkrīkus, kuros ir atlasītas etiķetes par noteiktu tēmu. Nevajag aizrauties ar etiķešu mākoņiem, jo tie nelietderīgi palielina saišu kritisko masu. Nevajag etiķetes dublēt un likt visās malās.
Vēl nelietderīgas ārējās saites dod fotogrāfijas. Katra sīkā bildīte pirmajā lapā ved uz tās dublikātu kādā fotogrāfiju albumā. Ir iespēja pārveidot ārējo saiti par iekšējo. Uzspiežot uz foto, tā parasti aizved uz palielinātu fotogrāfiju, kas ir ārējā saite. Ja to aizvieto ar saiti uz kādu rakstu blogā, tā pārveidojas par iekšējo saiti un var noderēt labākai navigācijai.
Iekšējās saites ir visi virsraksti, visi "Lasīt tālāk" un visas navigācijas saites. Ar to daudzumu ir grūti cīnīties, jo daudz ko neizdodas atslēgt. Vienīgi var ieteikt nesalikt pārāk daudz rakstu pirmajā lapā. Linkus uz rakstiem nevajag dublēt un likt pārāk daudzās redzamās vietās. Tāpat sīkrīks "Populāras ziņas" dod desmit iekšējās saites. Jāpavērtē, vai linki uz šīm ziņām jau nav citās vietās. No vairākiem linkiem uz vienu ziņu vēlams atstāt ērtāko.