Sākotnēji man nebija nekādas jausmas par to, ka saišu
skaits var ietekmēt bloga reitingu meklētājos. Likās tā, ka jāsablīvē
pirmajā lapā pēc iespējas vairāk linku uz visurieni, tad meklētājā būs lielāks
skaits ierakstu, kuri vedīs uz šo manu bloga pirmo lapu. Taču nē, izrādījās, ka
ir pavisam otrādi. Labāks reitings meklētājā ir tad, ja saišu ir pavisam maz.
Google iesaka, ka galvenajā lapā vēlams būt ne vairāk par
20 ārējām saitēm uz citiem resursiem un 100 iekšējām saitēm. Pārbaudīju savus
blogus ar analizatoriem un secināju, ka saišu ir par daudz. Šajā blogā bija
vairāk par 100 ārējo saišu, bet citā blogā vairāk par 300 ārējo saišu. Nē, nē,
man nebija nekādas saites uz kaut kaut kādām linku fermām. Man bija tikai dažas
ārējās saites.
No kurienes radās tas milzīgais skaitlis? Ja uzlieku
tā, ka galvenajā lapā var atrast 30 rakstus ar lapas pārtraukumu "Lasīt
tālāk", tad ārējās saites ir visas sociālo tīklu pogas ar visiem Ieteikt
un Twitterkopīgot. Katra poga ir ārējā saite un pārblīvēšana ar tām
nelietderīgi palielina to kritisko masu. Tas uzvedināja uz pārdomām, vai vispār
tās pogas ir vajadzīgas. Bez tām ļoti labi var iztikt. Ja gribas kaut ko iekopēt
Feisbukā, tad var iekopēt saiti vajadzīgajā vietā un tā automātiski
pārveidosies par bildi ar virsrakstu.
Turklāt sociālo tīklu pogas nelietderīgi piesārņo
meklētāju, jo analizators atrada, ka ļoti "svarīgi" atlēgas vārdi manā blogā ir
Twitterkopīgot, Facebook un sociālajā tīklā. Lai atbrīvotos no šīm aplamībām, atslēdzu sociālās
pogas: Izkārtojums> izņēmu ķeksīti no tās vietas, kur ir runa par sociālajām
pogām. Pazuda sociālo pogu attēlojums un kādas 80 nelietderīgas ārējās saites. Kā atslēgas vārdi
parādījās lietderīgāki vārdi no paša bloga.
Vēl milzīgu saišu devu dod etiķetes jeb iezīmes.
Sākotnēji tās ir meklētājam slēgtas, bet ja esmu atvēris tās meklētajam, tad
nevajadzētu ar etiķetēm pārforsēt. Katra etiķete ir saite. Viena daļa
analizatoru apgalvo, ka tās ir ārējās saites, kas ved uz Google resursiem, citi, ka iekšējās. Etiķetēs ir
vēlams iekļaut tikai nozīmīgus atslēgas vārdus. Tās vēlams izmantot navigācijai
uz kādu specifisku vietu, bet ne tāpat vien. Labākai saišu organizācijai vēlams
izveidot vairākus sīkrīkus, kuros ir atlasītas etiķetes par noteiktu tēmu.
Nevajag aizrauties ar etiķešu mākoņiem, jo tie nelietderīgi palielina saišu
kritisko masu. Nevajag etiķetes dublēt un likt visās malās.
Vēl nelietderīgas ārējās saites dod fotogrāfijas. Katra
sīkā bildīte pirmajā lapā ved uz tās dublikātu kādā fotogrāfiju albumā. Ir iespēja
pārveidot ārējo saiti par iekšējo. Uzspiežot uz foto, tā parasti aizved uz
palielinātu fotogrāfiju, kas ir ārējā saite. Ja to aizvieto ar saiti uz kādu
rakstu blogā, tā pārveidojas par iekšējo saiti un var noderēt labākai
navigācijai.
Iekšējās saites ir visi virsraksti, visi "Lasīt
tālāk" un visas navigācijas saites. Ar to daudzumu ir grūti cīnīties, jo
daudz ko neizdodas atslēgt. Vienīgi var ieteikt nesalikt pārāk daudz rakstu
pirmajā lapā. Linkus uz rakstiem nevajag dublēt un likt pārāk daudzās redzamās
vietās. Tāpat sīkrīks "Populāras ziņas" dod desmit iekšējās saites.
Jāpavērtē, vai linki uz šīm ziņām jau nav citās vietās. No vairākiem linkiem uz
vienu ziņu vēlams atstāt ērtāko.