Dinamisks blogs un lasītāju tūkstoši

Tipiski blogs ir veidots kā dienasgrāmata, kurā katrs ieraksts ir piesaistīts kādam datumam. Jaunākais ieraksts būs aktuālākais, kuru visiem vajadzētu izlasīt, pārējie ieraksti krājas rindā uz leju, līdz tie noveco un pārvietojas uz arhīvu. Vecus ierakstus arī var atrast, bet tad tur jārokās kaut kur, ja gribas atrast kaut ko par sev svarīgu tēmu.
Tāda bloga rakstu kārtošanas sistēma ir raksturīga jebkuriem sociālajiem tīkliem un daudziem ziņu portāliem. Svarīgākā ir jaunumu lente, kurā vienmēr redzamākajā vietā būs jaunākās aktualitātes. Kas rakstīts pirms nedēļas, jau ir vecs un neaktuāls. Šāda veida blogi ar nepārtrauktu jaunumu lenti atgādina avīzi, ja dominē raksti un aktualitātes ar vienkāršu dizainu. Vai žurnālu, ja blogā ir daudz bildes un skaists dizains.
Veidot dinamisku blogu ar aktuāliem ierakstiem ir vērts tad, ja blogeris raksta par ļoti aktuāliem jautājumiem, savā blogā gandrīz vai dzīvo un liek jaunus aktuālus rakstus katru dienu.
Taču reāla jēga no dinamiska bloga ir tikai tad, ja blogerim ir milzum daudz draugu, sekotāju un prasme piesaistīt milzīgas lasītāju masas. Vadošie portāli un blogi ir dinamiski, tas var būt kā līdzeklis lasītāju masu piesaistei, bet, bet, bet. Ja tu vairs neliksi savā blogā jaunas aktualitātes katru dienu, tu sāksi zaudēt lasītājus. Dinamiskie ziņu portāli ir ļoti populāri, tos lasa tūkstošiem, taču tos veido savs žurnālistu kolektīvs, kuriem par to maksā algu.
Blogeris ir bezmaksas žurnālists entuziasts, kurš pats veido sava bloga dizainu un pats liek savā blogā savus rakstus. Lai viens cilvēks piesaistītu milzīgas lasītāju masas, viņam kaut kādā mērā jābūt apsēstam ar kaut ko. Tas arī nav īsti labi, jo aiz kvantitātes var pazust kvalitāte. Rakstu autors var iemantot apšaubāmu slavu kā «baigi aktīvais blogeris».
Šī pati problēma ir raksturīga forumiem. Atverot jebkuru forumu, var ievērot, ka tur būs priekšā «baigi aktīvie rakstītāji», kuri raksta katra dienu un par jebkuru aktuālu tematu. Šādi forumieši ir potenciāli aktīvi blogeri, ja savu rakstīšanu forumos mestu pie malas un radītu savu blogu. Pateicoties aktīvākajiem rakstītājiem, forumi ir aktīvi un tiek lasīti. Bet informācija tomēr ir vienpusīga, jo dažbrīd šķiet, ka aktīvākie forumieši tikai pļāpā par sev aktuālām lietām un ir monopolizējuši diskusijas. Citiem tur vairs nav ko darīt.

SAVS BLOGS UN SOCIĀLIE TĪKLI
Līdzīgi ir arī ar sociālajiem tīkliem. Ir ļoti aktīvi draugi, feisbukisti vai tviteristi, kuri ir savākuši milzu draugu skaitu. Jebkuru viņu ierakstu lasa, komentē un iesaka tūkstošiem lasītāju. Veidojot savu blogu, ir jāvērtē, kā ir veicies ar sevis pasniegšanu sociālajos tīklos. Ja sociālā tīkla lietotājam ir milzum daudz draugu un sekotāju, tas liecina par milzu potencēm sava bloga radīšanā un lasītāju piesaistē. Izveidojot savu blogu, vienkārši milzīgā draugu masa tiek novirzīta uz bloga lasīšanu. Blogeris mazāk rakstīs sociālajos tīklos, tur par viņu interese kritīsies, toties draugu masa sāks lasīt viņa blogu.
Man savukārt ir otrādāka situācija. Man pilnīgi nekādi neizdodas nekādos sociālajos tīklos piesaistīt sev jaunus draugus un sekotājus. Es feisbukā varu spaidīt «patīk» pogas tūkstošiem, bet man pašam pogas «patīk» pārsvarā ir spieduši tikai personīgi pazīstami cilvēki. Draugos varu likt bildes bezjēgā, tās tāpat skatās ļoti maz. Savus blogus radīju ar mērķi atrast citu auditoriju, jo sociālie tīkli priekš manis nozīmē izolētību šaurā paziņu lokā.
Šajā ziņā es galīgi nevaru paļauties uz lasītāju piesaisti blogam no draugiem un sociālajiem tīkliem. Man lasītāju piesaiste jāveido no nulles. Tādā situācijā ir jāveido otrādāka politika. Vispirms ir jārada blogs un jāpiesaista tam lasītāji, tad ir jāizmanto sava bloga ieraksti, lai pasniegtu sevi kā interesantu personu sociālajos tīklos.

PERSONĪGAS LIETAS
Blogs no saita atšķiras vairāk tikai ar to, ka blogu parasti veido viens cilvēks. Šī iemesla dēļ blogā iekļūst vairāk personiskas informācijas un izjūtu. No tā nevajag vairīties, tas blogu padara krāsaināku. Bet pārspīlēt ar personīgām lietām nevajag, jo tad tas sāks atgādināt sociālā tīkla lapaspusi.
Personīgas lietas lielākoties interesē tikai draugus, paziņas, radus, klasesbiedrus, bijušos, esošos un potenciālos mīļākos. Tā ir sociālo tīklu draugu piesaistes specifika, māka ar personīgām lietām aizraut citus cilvēkus.
Lai savs blogs piesaistītu svešu cilvēku interesi, ir jāizvēlas noteikts temats, par kuru tiek rakstīts padziļināti, plaši un informatīvi. Temati var būt vairāki, kurus vēlams krasi atdalīt, nekraut visas lietas vienā čupā. Blogs bez temata būs gandrīz tas pats kas sociālā tīkla profils, kur piesaistes avots var būt tikai pats rakstītājs kā interesanta persona.
Temata izvēle blogam dod iespēju izlauzties no sociālo tīklu rutīnas un kļūt par nozīmīgu informācijas avotu. Blogs ar noteiktu tematu ir pielīdzināms interneta saitam. Ja tajā nav nekādu personīgu lietu, tas jau pilnībā atgādina saitu. Ir arī daudz blogu, kuriem ir savas interneta adreses un viss kā saitā, bet piederību pie bloga kategorijas nodod lapu pārblīvēšana ar pārāk personīgām lietām. Interneta saitus mēdz veidot organizācijas un cilvēku grupas, tādēļ tur personīgās informācijas ir mazāk.
Šajā ziņā blogu var salīdzināt ar intelektuālu darbu mājās. Tur var likt iekšā visādas gudrības, kuras apgūtas pašmācības ceļā. Saits vairāk atgādina darbu birojā, kur ir sava algotu darbinieku struktūra. Lielākoties tiek pasniegta tikai oficiālā informācija. Saiti mēdz būt arī diezgan sausi un garlaicīgi, bezpersoniski, toties lielā mērā autoritatīvi.