Lasītāju piesaiste ilgstošā laika posmā

Kad publicēts jauns raksts, tad ir ļoti liela vēlme, lai lasītāji gāztos un lasītu šīs jaunākās ziņas. Taču tas ir ļoti grūti panākams, ja tev nav milzīgi daudz draugu, kuri būtu gatavi mesties lasīt pilnīgi visu, ko Tu esi nopublicējis. Sākumā varbūt rakstus cītīgi lasīs daži draugi un paziņas, līdz tiem apniks un vairs lasīt nenāks. Draugi bieži vien kaut ko lasa tikai solidaritātes dēļ.
Tātad raksts ir publicēts, lasītāju nav. Kur tos dabūt un kā piesaistīt? Tie ir jāpiesaista no Google meklētāja. Bet tāpat vien lasītāji no Googles nenāks straumēm. Google meklētājā lielākā daļa meklē informāciju par noteiktu tematu. Meklētājs iekļauj savos meklējumos pamatā virsrakstus. Raksts izleks meklētājā otra datorā tikai tad, ja virsrakstā būs kāds informatīvs atslēgas vārds. Raksta tekstā atrodamo informāciju Google atrod ļoti slikti, ja raksts ir jauns. Tikai tad, ja raksts kādu laiku tiek regulāri apmeklēts, tad meklētājs atradīs arī rakstā esošo informāciju.
Arī tad, ja virsraksts ir efektīgs, tāpat tas var pazust bezgalīgajā meklētāja informācijas jūrā. Lielākoties lasītāji atver tikai pirmās lapas, kuras izlec Google. Ja lapa ir to skaitā, tā tiks apmeklēta. Bet ja nav, tad arī tā netiks atrasta. Ja virsrakstā iekļauj tādus vārdus kā mīlestība, laime, nauda, bizness un citus ļoti plaši lietotus vārdus, jārēķinās ar pārāk lielu konkurenci. Meklētājs atradīs tikai retāk izplatītus atslēgas vārdus.
Taču ar atslēgas vārdu iekļaušanu nevajag pārforsēt, jo tas var sabojāt paša virsraksta savdabību. Kopumā labāk ir ievērot balansu. Daļai rakstu var likt ar meklētāju neatrodamus virsrakstus, tādus kā "Manas pārdomas", "Interesanti notikumi vakardien", tikai daļu virsrakstu akcentēt ar atslēgas vārdiem, kuriem būs jāpiesaista lasītāji.
Arī nozīmīgu un specifisku atslēgas vārdu iekļaušana virsrakstā ne vienmēr dod ātru cerēto efektu. Bet pacietība un sava raksta pakāpeniska popularizēšana ar laiku spēj nest savus augļus.
Kādā veidā panākt, lai raksts ar integrētajiem atslēgas vārdiem paceltos Google meklētājā augstāk? Diemžēl visaugstākajās pozīcijās ir visapmeklētākie raksti. Tas ir kā apburtais loks. Ja tavu rakstu neviens neapmeklē, tad meklētājā tas ir kādās pēdējās vietās un neviens to neatradīs. Un rezultātā apmeklējumu nebūs.
Tomēr ir kāda cerīga ziņa. Google meklētājā raksts ceļas uz augšu, ja to apmeklē arvien vairāk lasītāju ilgstošā laika posmā. Ja raksta lasītāju skaits pieaug lēni, tas pamazām ceļas meklētājā uz augšu. Gada laikā var sakrāt 1000 raksta apmeklētājus un tad raksts būs labā pozīcijā meklētājā. Tas nozīmē, ka noslēgtiem cilvēkiem un mazaktīvākiem blogotājiem vajag orientēties uz lasītāju piesaisti ne vienā rāvienā, bet ilgstošā laika posmā.
Ja tikko kāds populārs blogeris ir ielicis rakstu un to dienā apmeklējuši 1000 lasītāju, šī raksta reitings meklētājā uzleks tūlīt pašā augšā. Bet lielākoties populārs raksts būs aktuāls tikai dažas dienas, kuru drīz aizmirsīs. Populāram blogerim milzu lasītāju skaits rakstam ir tikai pirmajā dienā un vēl dažās nākamajās dienās. Pēc tam lasītāju skaits rakstam strauji krītas, jo nāk vietā jauni hiperaktuāli raksti, kuri visiem jāizlasa.
Orientējoties uz lasītāju ilgstošā laikā, vēlams rakstu ik pēc laika parediģēt un atjaunot. Ievietot saiti uz to blogā ātri atrodamā vietā. Tiklīdz sākas dīkstāve, tas pamazām pazūd no meklētāja kā vecs un neaktuāls raksts.